aneyz kun
Love Allah s.w.t and Rasulullah s.a.w ^_^

si cute n cool :)

Wednesday, January 23, 2013

bila aku memasak :: part 2 :p



hyep blogger :)
sihat  tak??
hope korang sihat larr k ^_^
biler sihat nak beribadat pon senang..
tapi jangan biler dah sakit jadi alasan tak boleh nak solat ye ..

okee aq nak story pasai aku masak hari ni...
ritu dah penah update dah pasai memasak ni...
kalau sape yang x bace lagi n rase nak bace boleh KLIK SINI !!
but sapa yang x nak bace tu jangan gatai2 nak tekan ye :P


okee back to the story mory...
aku kan baru pas spm so aku dok rumah je larr..
nak keje tak leh sebab tak de sape nak teman opah aku...
so aku dok rumah je lar..
tugas aku time mak,k.cik n fmily aku tak de juz kemas rumah n potong bhn2 utk k.cik aku masak biler die balik nanti...
aku bukan tak nak masak tapi aku tak pandai...
satgi tak sedap masuk tong sampah je kan membazir :p
tapi hari ini aku try jugak masak coz k.cik aku balik lambat...
dye mesej aku soh goreng ikan je....
tak kan larr aku nak bagi opah aku makan nasi ngan ikan goreng je..
kesian die ..
so aku yang tak reti masak nie try larr nak buat sambal tumis ikan and aku goreng udang ..
gune resepi aku sendiri...
time nak goreng ikan kunyit pulak tak de..
aku tak tau nak buat ape dah..
try cari kunyit memang tak jumpe...
alih2 nampak kunyit hidup ...
amik kunyit tu tumbuk sampai hancur
 (sebelom buat col mak aku dulu nak confirm betoi2 kene tumbuk ke tak )
then goreng ler ikan uh...
macam bese ikan tu mesti akan sedikit hancur >.<
fail aku goreng ikan tapi tak sume larr jdi terok ade yang masih cun melecun :)
then aku try buat sambal tumis tuh...
lastly menjadik jugak...
aku rase okey larr jugak boleh dimakan...
insyaAllah tak kene keracunan makanan ^_^
then k.cik aku balik ingatkan balik lambat sgt...
huh penat je aku bertungkus lumus kat dapur :(
die balik die touch up sikit mkanan aku bagi sedap sikit :)
yess berjaya aku buat sambal tumis ikan ^_^
alhamdulillah ...
hope tekak2 dalam rumah nie boleh terima masakan aku :)

okeyh nie je..
salam alaik ^_^
P/s: jgn gelak or menyampah bace entry aku nie :)
aku baru belajar...

No comments: