aneyz kun
Love Allah s.w.t and Rasulullah s.a.w ^_^

si cute n cool :)

Wednesday, April 25, 2012

apa tu syiah ??


edit sendiri..hik3...





hype sume ^_^
tengah wat ape tu?
agak aneh jugak soklan aku ....
aneh ker??
ntoh ler bio je ler yep....

oke-2 petang ni aku nak share pasai syiah...
sebab tadi kat sekolah waktu PSI ustaz aku ajar tentang ilmu kalam...
dan ade bersangkut paut dengan ajaran islam yang terpesong dengan Al-quran dan hadis..
termasuk larr dengan syiah nie...
dan sekarang syiah jugak dah tersebar ke merata-2 tempat termasuk lar Malaysia....
korang tau syiah tu ape??
syiah adalah salah satu aliran islam yang mengutamakan Ali bin Abi Talib  dan mendakwa 
ahlul bait (keluarga Nabi Muhammad S.A.W)  yg disebut dalam surah 33 ayat 33 Al-Quran
yg merujuk kepada Ali,Fatimah,Hassan dan Hussin..


okee sekarang aku nak share video yang ustaz aku tunjukkan dalam kelas tadi...
tengok,teliti dan dengar betoi-2...

yang  nie azan  syiah.....
berbeza dengan azan kita...
korang dengar betul-2 k....
 




yang nie pulak care orang syiah solat...
perhatikan time depe angkat takbir....
dan tengok time depe tadah tangan bace doa...
dalam doa pon sempat berdoa bende yg x patut di doakan...



kebanyakannye syiah nie selalu mempengaruhi budak-2 universiti...
so berhati lah dalam berkawan....
jangan mudah terpedaya....
sebelum mempercayai sesuatu benda selidik dengan teliti agar kite tak jauh
terpesong dari ajaran agama Islam yang sebenar....

banyak lagi tentang syiah yang boleh korang taw....
rajin-2 larr search kat internet n beli buku-2 ilmiah :)
itu je aku nak share....
harap entry nie ade manfaat untuk korang....
okeee assalamualaikum ^_^





3 comments:

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

bagus lhaa anis buat entry nie .
umat islam skrang hanye islam pade name
tapi ilmu agame zero dlam dri .
smge kita tak trpngaruh dgnn ajrn syiah !
nauzubillah :|

arenis said...

thnx sudi bace entry nie ain :)
insyallah semoge Allah tetapkan ati dan iman kite sume :)

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

hehe , okea . smesame engt mngingati 1 same laen :)