aneyz kun
Love Allah s.w.t and Rasulullah s.a.w ^_^

si cute n cool :)

Monday, April 22, 2013

mengasuh ?



Bismillahirrahmanirrahim...
(Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani)

p/s :: entry nie juz nak kongsi citer je :)
kalau tak nak baca boleh lar tekan X tu ye .
kalau nak baca sangat dialu-alukan ^^

uitt kome buat ape tu?
sihat2 ja kan hari ni?

nampak tak tajuk entry aku atas tu??
mengasuh??
sapa yang mengasuh?
takkan aku yang mengasuh kot.
pelik kalau aku yang mengasuh .
tapi itu lah kenyataannya .
nurul hanis (aku la tu ) mengasuh budak umur 8 bulan ! 
budak nie anak kawan akak aku .
dia minta tolong aku jaga untuk sementara nie .
tak penah aku yang bayangkan aku jaga budak kecik .
setakat anak sedara aku yang haziq tu jaga biasa-2 ja .
time haziq nangis,mandi ke ape ummi dia yang buat .
tapi budak kecik ni (hakim) suma aku buat .
mandi , buat susu , bagi makan , basuh segala apa yang patut suma ak !
hakim nie dah la susah nak biasa dengan orang yang baru dia kenal .
btw aku dapat handle walaupun agak payah..
betol-2 menguji kesabaran aku bila dia meragam .
nasib baik aku tak hilang sabar .
risau gak kalau aku buat macam pengasuh2 yang dera budak tu ..
haha insyaAllah aku tak buat macam tu ..
jangan syaitan hasut aku pulak .. nauzubillahiminzalik .
ada hikmah la tu kan aku kena mengasuh nie .
dapat jgk tambah duit aku yang sentiasa kering ni .
hehehe .

nie budak kecik tu -->
dah menyusu n penat nangis terus tido :)

good akim tido ye sampai ummi awak datang amik .
senang keja akak ^^
hehehe

Salam alaik ^^
Wallahualam
:: segala yang baik datang dari ALLAH dan yang buruk datang dari diri nie ::

**mohon maaf jika ganti diri "aku" tu kasar...
gune "aku" dalam blog nie rase lebih selesa :)



No comments: