aneyz kun
Love Allah s.w.t and Rasulullah s.a.w ^_^

si cute n cool :)

Wednesday, May 1, 2013

dalam Dilema :(

Allah i need your help n strength :')
Bismillahirrahmanirrahim ..
(Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani)
p/s : entry nie luahan perasaan aku ja .
tak nak bace pon takpe . tapi kalau nak bagi idea or motivasi kat aku sangat dialu-alukan :)

hai mood tak baik hari ni :(
pening nak ambik stpm aliran apa .
dapat tawaran aliran agama .
but aku low bahasa arab .
result spm hari tu pun dapat C ja  (nak gelak dengan result aku pon gelak la)
aku tak pandai mana dan aliran agama WAJIB amik bahasa arab .
ya Allah mampu ke aku ?
aku nak amik aliran lain tapi mak aku tak bagi :(
mak aku nak aku amik aliran agama jugak .
mak nak aku p mesir !
ya Allah tinggi betoi angan-angan mak aku .
kalau aku tak dapat p mesir camna ?
mesti mak aku sedih .
urghh pening la .
mak aku risau kalau aku amik aliran lain perangai aku berubah, cara pemakaian aku berubah .
aku nak kata senang terikut dengan orang tu tak la jugak .
tapi dah mak risau sangat nak buat camna .
8 mei nie daftar stpm kat Kerian .
time tu baru tau aku akan amik ape .
lagi satu yang aku risau aku takut takda kawan .
haha aku nie tak boleh tanpa kawan (salah satu kelemahan aku)
dan aku nie bukan peramah yang nak start bertegur dan mula perkenalan dulu (itu bukan aku)
tapi biler dah kenai insyaAllah aku boleh jadi diri aku yang agak mereng .
kawan aku yang lain macam taknak je amik dekat kerian .
then mesti 1st kat sana aku sorang-sorang kan ?
umm aku tak nak . malu la sorang-sorang .
tadi mak aku siap psycho otak aku .
mak aku cakap "mak nak jugak anis amik agama . kalau tak dapat result yang elok pon takpe mak tak kesah janji anis belajar agama . kalau berjaya anis boleh p mesir ke jordan ke . kalau kita belajar ilmu agama insyaAllah Allah tunjuk jalan ke arah yang lebih baik " (panjang lagi ayat mak sebenarnya)
sampai leleh jugak la aku . rasa serba salah .
nak cakap dengan mak aku sekarang nie pon aku segan .
nie la aku bile buat salah dengan mak mesti senyap n tak berani minta maaf balik .
dah lama baru boleh sembang gelak-gelak balik .
dan kawan aku cakap sebelom masuk stpm tuh ada exam bahasa arab .
betoi ker ?
kalau aku tak lulus tak dapat amik stpm lar kan ?
apa-apa pun tunggu je la 8 mei nieh .
berserah je kat Allah apa yang akan jadi nanti .
Allah tahu ape yang terbaik untuk aku kan ?


apa yang aku nak belum tentu baik untuk aku :')



My life may n0t be g0ing the way i planned . But its g0ing exactly the way Allah has planned . Indeed Allah is a better planner, the guide. 
So just keep praying and try the best .

"...barangkali kamu tidak suka sesuatu, tetapi ia baik bagi kamu...Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui..." [2:216]

"apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepada kamu dugaan, sebagaimana orang2 terdahulu sebelum kamu?" [Al-Baqarah-214]



no matter what , I have ALLAH :)


layan vid nie  . terasa jugak dengar lagu nie .
baru buat mak aku sedih tadi :(

Salam alaik ^^
Wallahualam
:: segala yang baik datang dari ALLAH dan yang buruk datang dari diri nie ::

**mohon maaf jika ganti diri "aku" tu kasar...
gune "aku" dalam blog nie rase lebih selesa :)

4 comments:

ZULHILMI TEMPOYAK said...

amek apa yg anda minat.

ilmu yang ada bukan untuk cari kerja tapi untuk jadi pakar masa kerja nanti..

choose ur path. :)

aneyz said...

thanx 4 advice :)

maryam comey :) said...

takpe hanis, positifkan otak tu tau. kalau mmg hg kena amik jugak, hg boleh cuba sedaya upaya bagi dpata result elok. mungkin cara belajar kat sana hg lebih paham. go Hanis go!

aneyz said...

maryam hg buat aku tacink la :')
thanks beb ^^