aneyz kun
Love Allah s.w.t and Rasulullah s.a.w ^_^

si cute n cool :)

Sunday, September 29, 2013

Aku Hamasah As-Syabab :')





Bismillahirrahmanirrahim..
(Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani)
p/s : sekadar luahan hati :') assif jika entry nie menganggu :)

daripada Allah aku datang dan kepada Allah jua aku kembalik :'(
Allahu Rabb mati itu pasti !
setiap yang hidup akan merasai mati .
dan aku tak akan dapat lari dari kematian .
Allah hidupkan aku dekat dunia untuk kumpul amal ibadat .untuk berbakti pada ummah .
tapi ape yang aku buat selama 18 tahun aku hidup ?
aku rasa apa yang aku buat selama nie sia-sia .
banyak benda lagha aku buat .
Allah ! jahilnya hambaMu ni .


maafkan aku ya Allah . dah berkali-kali aku bertaubat tapi aku masih ulang buat dosa .
maafkan aku ya Allah :'(
macam2 cara Kau cuba sedarkan aku . tapi aku hanya sedar sekejap then buat balik dosa .
ya Allah aku ingin selalu berada dalam nur islam-Mu , sentiasa berada di jalan yang Engkau redhai .
bantu ya Allah hadirkan ukhti2 yang mampu untuk membimbing ku jika aku salah .
banyak aku jumpa ukhti/orang yang arif agama kat fb tapi aku takda kekuatan nak mula tegur .
malu aku tak bertempat :(  hmmm .
aku bukan seorang yang peramah . tapi insyaAllah bila dah kenal aku betul2 aku jenis otak yang gila2.



tentang aku hamasah as-syabab .
baru tadi aku habis baca buku tu .
memang hari tu nak beli buku tapi tak dapat jugak beli. banyak halangan .
tapi tadi penulis buku tu bagi soft copy so dapat la aku bace .
Allah memang terkesan kat hati .
memang selama nie aku jauh dari Allah .
selama nie aku sangka aku dah betul2 berubah tapi sebenarnya tak !
ada part2 dalam buku tu buat aku menangis .
Allah, hinanya aku ni .

aku nampak banyak orang dedah aurat tapi aku tak berani nak tegur .
aku nampak orang bersentuhan dengan mahram aku tak berani nak tegur .
aku nampak orang tinggal solat aku tak berani nak tegur .
Allahu Rabbi maafkan aku :'(
bukan aku cakap aku nak tegur aku dah cukup perfect .
bukan!
aku masih  pendosa tanpa noktah .
dosa aku dalam sedar dan tanpa sedar .
aku tak tau apa amalan yang selama nie aku buat Allah terima ke tak .
aku takut kalau aku mati nanti takda satu amalan pun yang mampu aku bawa tunjuk dihadapan Allah .
buku nie jugak dedahkan cara berdakwah .bukan buku nie je yang pernah aku baca tentang dakwah . banyak .tapi aku akan sedar sekejap .aku harap kesedaran aku lepas baca buku nie akan kekal .
memang tak mudah nak istiqamah . tapi aku akan cuba  :)

buku aku hamsah as-syabab jugak buat aku jeles dengan cara persahabatan dalam buku tu.
sungguh aku ingin punya sahabat sejati yang sering ada dengan aku dalam keadaan susah dan senang .
dan aku pun ada dengan dia dalam keadaan susah dan senang .
ya nak cari kawan memang mudah .pergi mana-2 pun boleh je nak dapat kawan .
tapi bukan senang nak jumpa sahabat yang sehati sejiwa dengan kita .
yang tak akan mengutuk kita kat belakang , yang sentiasa beri support .
yang sanggup berkorban untuk kita .
susah nak jumpa sahabat macam tu . dan aku pun rasa aku tak mampu nak buat macam tu kat kawan2 aku yang aku ada sekarang . depa terlalu baik untuk aku . sedangkan aku tak pernah buat apa2 untuk depa .
aku teringin nak jadi kawan yang baik untuk depa . tapi aku tak mampu . maafkan aku teman :')


sekarang nie pun aku tak mampu nak jaga ikhtilat .
aku duk pung pang pasai pergaulan tapi aku pun lebih kurang je sebenarnya .
Allah !
kalau aku post tentang teguran jangan cakap aku berlagak baik .
bukan sebenarnya post2 kat fb tu aku tuju untuk ingatkan diri aku sendiri .
secara tak langsung untuk orang lain jugak .
aku sedar selama nie ramai terasa dengan aku .
maaf aku memang kasar . percakapan aku memang kasar .
sampai ada yang cakap aku marah sedangkan tak ada sikit pun perasaan marah aku waktu tu .
maafkan aku :(
aku cuba kawal cara percakapan aku tapi tak boleh .
tapi aku akan tetap cuba .
mungkin aku akan jadi lebih banyak diam bila bersua muka .
insyaAllah doakan aku untuk kearah lebih baik .
dalam perubahan nie aku sangat perlukan orang untuk support aku .
bile tak da orang support perubahan aku akan jadi sementara je .
aku lemah :(

aku tak tau bile ajal aku .
jadi kalau aku ada buat salah maafkan aku .
jika aku ada berhutang bagi tau aku insyaAllah aku akan cuba langsaikan .
maafkan aku :')


kata-2 dalam gambar nie aku petik dri buku aku hamasah as-syabab :)



salam alaik :')

WaAllahualam .
::segala yang baik datang dari ALLAH dan yang buruk datang dari diri nie ::
**mohon maaf jika ganti diri "aku" terlalu kasar .
gune "aku" dalam blog nie rase lebih selesa :)

1 comment:

Anonymous said...

salam. boleh x sy nk soft copy tu? sbb dh lama cari buku ni tpi xjumpa2